TOSCANA #1

I dag lagde vi vores ferie i Toscana ud med et besøg i Pisa. Om det er verdens bedste røverhistorie eller ej, det vides ikke helt. Men bedst som jeg trådte ind på Mirakelpladsen, huskede jeg, at nogen da ihvertfald har bildt mig ind, at det vist nok var en tip-tip-familien-Gjøde, som for mange år siden blev hyret til at sætte en ny klokke op i det skæve tårn i Pisa. Han takkede pænt nej — og det tror jeg på en måde var klogt. For hold kæft, det tårn er skævt. Pisa var, trods utallige, tossede, ‘jeg-holder-lige-tårnet’-turister, en virkelig fin og autentisk by. Det blev til Mirakelpladsen, domkirken, dåbskapellet, det skæve tårn (udefra set), Keith Harings *tuttomondo’ vægmaleri og en absurd god pizza bianco på lille lokalt pizzaria. Hvad skal vi resten af dagen? Fise husleje af ved poolen!

5 4 6 8 9 10 2 3 1 7 11

Skriv et svar

