22.02.13

1

5 comments
  1. hanne gjøde said:

    Vend kortet om …og din bedstefar skriver vist til din bedstemor?🙂

  2. dan said:

    Med det skib (tror vi) sejlede din mors far, Hans til Amerika i perioden kort efter krigen.
    Han fortsatte til Canada, blev ansat på et savværk. Her mistede han ret hurtigt 3 fingre.
    Kom dog helskindet hjem og blev gift med bedstemor Bodil i januar 53.

  3. hanne gjøde said:

    Han var så søsyg.

  4. hanne gjøde said:

    Bedstefar Hans Anker Hansen emigrerede til Amerika, faktisk Canada , lige efter krigen. Han beskriver sejlturen derover som overmåde rædselsfuld. Tror det var Ellis Island han ankom til. Han fik arbejde på et savværk,..og mistede snart 3 fingre på den konto. Da jeg var lille pige ville jeg IKKE holde ham i den hånd! Men før det kom til den ballade, lå han på hospitalet i Canada. Han blev holdt i live af Frelsens Hær. Gud nåde og trøste os, hvis som børn og unge rystede på hovedet af den hær!, militærnægtere eller ej:-)
    Nå,til fingrene… juleaften planlagde jeg nøje logistikken for dansen omkring juletræet, den 2-fingrede hånd tilhørte ikke mit univers, dertil var den for mærkelig, så jeg fandt altid dansepartnere til anden side.
    Jeg husker en aftentur med min far i hånden, den rigtige hånd. Han fortalte om stjernehimlen:-)

Skriv et svar

