impossible puzzle go home!

Daniel Kowal linkede til nedenstående på sin facebookprofil i sidste uge, og siden har the impossibe puzzle hjemsøgt mit hovede. Jeg kontaktede den klogeste matematiklærer jeg kender, Janus (han er ihvertfald i hård konkurrence med matematik-Keld fra min tid som “matematiker”). Han regnede den ud, på den hårde måde – og hans svar er under videoen. Jeg vil ikke sige jeg forstår alle de matematiske detaljer til fulde endnu – men nu tror jeg på, at jeg har svaret! (og Kowal, skal vi ikke bare fortsat lade som om, at jeg var den der regnede den ud?!)

tak, Janus.

 

Skriv et svar

